KIMONO Project - „Imagine One World”: un mod unic de transforma designul intr-un limbaj comun al lumii

KIMONO Project - „Imagine One World”: un mod unic de transforma designul intr-un limbaj comun al lumii- Recomandarea zilei - Studio design interior - Ohda.ro

KIMONO Project - „Imagine One World”: un mod unic de transforma designul intr-un limbaj comun al lumii

Început în 2014 de către Yoshimasa Takakura, designer și fondator al organizației, Proiectul KIMONO Project - „Imagine One World” și-a propus, în acest an, să creeze 213 kimono-uri unice, care să reprezinte fiecare națiune așteptată să participe la Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Tokyo. Acest proiect multianual a oferit o oportunitate unică de a răspândi frumusețea și eleganța măiestriei japoneze pe tot globul.

 

Recomandare de Ioana Mocanu

 

Foto: KIMONO PROJECT „Imagine One World”

 

„Pe măsură ce lumea se adună împreună în Japonia, vom transmite un mesaj de pace - că „lumea poate fi una” - prin cultura japoneză KIMONO. Țările mari și mici, creatorii de kimono-uri comori și artiștii emergenți de kimono sunt toți egali. Frumusețea tradițiilor japoneze va impresiona și încuraja oamenii lumii și va lumina focul speranței pentru mâine.”

 

-Nobumichi Tejima, reprezentant Imagine One World

 

 

Fiecare kimono și fiecare obi (centura kimono-ului) au fost realizate manual, încorporând simboluri naționale, culori, peisaje și chiar câteva tehnici indigene pentru a face ca fiecare piesă să fie unică pentru națiunea reprezentată. Proiectele exprimă un mesaj de respect reciproc, unitate și speranță pentru o lume fără limite. Kimonourile personalizate reprezintă „armonie și unitate” și au costat în jur de 20.000 de dolari fiecare, durând aproximativ 6 ani până la terminarea tuturor celor 213 articole de îmbrăcăminte.

 

 

 

„Continuăm să credem că kimono-ul este cel mai bun mod de a ne exprima respectul față de fiecare țară, deoarece acestea sunt concepute cu dorința de fericire și prosperitate celor care le poartă. Sperăm că lumea va recunoaște prin proiectul nostru că, indiferent cât de diferite sunt religiile noastre, condițiile economice sau politice, frumusețea este o bucurie pe care o putem împărtăși cu toții”, au declarat responsabilii de proiect.

 

 

 

Kimono-ul purtat de România a fost oglindit pe pânză prin prisma ornamentelor și a simbolurilor Cimitirului Vesel, din localitatea Săpânța, județul Maramureș, faimos pentru crucile mormintelor viu colorate și picturile naive reprezentând scene din viața și ocupația persoanelor amintite.

 

 

Kimono-ul din Lituania se bazează pe biserica din Vilnius, moștenirea culturală mondială a capitalei Vilnius, cu elemente de stradă națională de flori adăugate.

 

 

Kimono-ul Italiei reprezintă prosperitatea Renașterii italiene în Evul Mediu, iar designul încorporează celebra Catedrală italiană și arhitectura renascentistă ca elemente principale.

 

 

Statele Unite sunt compuse din 50 de state, iar designul folosește „flori de stat” pentru a exprima această idee. De asemenea, în printul propus sunt incluse sporturi precum baseball și fotbal american, precum și elemente precum Eagles, Hollywood, Proiectul Apollo și Statuia Libertății.


 

 

Folosind ca instrument principal floarea de porumb națională nemțească, aceasta arată latura dezvoltată a industriei grele din Germania. Corpul principal este, totuși, o combinație de muzică clasică cu semnale digitale și analogice, iar „Moonlight” -ul lui Beethoven este prezentat într-un ritm sărit. 

 

 

Prin elemente precum Muzeul Hermitage, păsările de foc, dansatorii de balet din Lacul Lebedelor sau navele spațiale, este afișată imaginea Rusiei ca putere culturală, artistică și tehnologică.

 

Poate că este chiar modul prin care designul poate transmite vestita zicală a scriitorului rus Dostoievski: „Frumusețea va salva lumea.”
 

Dacă vreți să vizualizați toate kimono-urile, vă lăsăm aici pagina oficială a proiectului. 

 

Totodată, aveți aici un clip de prezentare al kimono-urilor din anul 2020: