
Cu ce poți înlocui mașina într-un oraș supraaglmoerat?
BOGDAN DIACONU a încercat PIAGGIO MP3
Cu toții ne-am lovit până acum de problema pierderii timpului în traficul urban. Nu e o noutate pentru nimeni că într-un an se înmatriculează în Romania în jur de 500.000 de mașini, fie ele noi, fie ele uzate. Parcul auto din Romania numără aproximativ 9 milioane de autoturisme, iar în capitală sunt înmatriculare 1,4 milioane de autoturisme la o populație de 1,8 milioane de locuitori. Trendul european este însă ca locuitorii să aibă cât mai puține mașini în proprietate și se folosească cât mai mult transportul alternativ.
Dar dacă exista o altă variantă pentru a face activitatea de commuting?
V-ați prins deja, mă pregătesc să vorbesc despre producătorul italian de scutere Piaggio, care a adus pe piață în anul 2006 un scuter basculant pe trei roți.
Numit MP3 de la “Moto Piaggio con 3 routi”, acesta este primul motoscuter din lume cu trei roți și a venit ca un răspuns pentru o cerere în creștere a unor vehicule urbane sigure, care să fluidizeze traficul în zonele citadine aglomerate și să rezolve și problema locurilor de parcare.
În ultimii ani modelul MP3 se comercializează în varianta LT, ceea ce înseamnă că distanța dintre cele două roți din fașă este suficient de mare pentru ca acest vehicul să fie încadrat la secțiunea de triciclu și, împreună cu frâna de picior care acționează toate cele trei roți să poată fi condus cu permis de conducere categoria B. Rezolvată fiind situația celor care dețin autotursim, deci și permis de conducere tip B și nu vor să petreacă timpi infiniți în cozile ce se formează în marile orașe și în împrejurimi, putem vorbi despre problema siguranței. Aceste tricicluri sunt prevăzute cu sistem antiblocare pentru fiecare roata independent și ASR, sistem anti alunecare. Senzația de la ghidonul acestui scuter este că și cum ai merge pe șine de tren, parcă ești lipit de asfalt. Greutatea mare din zona frontală și distribuția egală pe roțile din față dau un sentiment de siguranță atât pe drum drept cât și pe viraje.
Frânarea este la superlativ datorită contactului celor trei roți cu asfaltul, poziția de condus este confortabilă, ergonomia este bună chiar și pentru pasagerul din spate. Depozitarea sub șa este suficientă pentru două căști open-face sau o cască integrală și un rucsac. Există sub ghidon și un cârlig pentru plasele de cumpărături. Deasupra instrumentarului de bord este prevăzut un mic spațiu de depozitare cu priză USB de unde îți poți încărca telefonul mobil atunci când în folosești pentru aplicațiile de GPS. Folosind aplicația PIAGGIO MIA pentru smartphone-uri poți vedea informații suplimentare pentru călătorii, de exemplu statistici de traseu, consum, kilometri parcurși, gradul de înclinare al triciclului, amperajul din baterie, etc.
Atunci când triciclul este pornit, dar stă pe loc, spre exemplu la un semafor, puntea față poate fi blocată din ghidon, scuterul rămânând în echilibru, astfel încât nu este necesar să stai cu picioarele pe asfalt pentru a ține echilibrul, ceea ce dă o notă de lejeritate în mers. Consumul real al acestui vehicul este intre 4 și 5 litri de benzină la o sută de kilometri parcurși. Există pe piață multe accesorii pentru acest scuter, mânere de ghidon încălzite, șa încălzită, parbriz înalt, astfel încât deplasarea chiar și în zilele mai reci nu reprezintă un impediment. De pildă, în Franța și Italia sunt mulți posesori care, echipați corespunzător, merg cu aceste scutere cu trei roți chiar și pe zăpadă.
Prețul de achiziție al unui vehicul Piaggio MP3 nou pornește de la 7.490 Euro, TVA inclus, conform celor de la www.thebikehub.ro pentru un MP3 300 hpe, ce are o cilindree de 278 cmc și o putere de 25.8 cp. Vârful de gamă este MP3 500 hpe, cu o capacitate cilindrică de 493 cmc și o putere de 43.5 cp.
Pe scurt, recomand acest tip de vehicul persoanlelor active care posedă permis de conducere tip B, nu au timp să facă școală de permis pentru un scuter convențional cu o capacitate cilindrică de peste 49cmc și petrec mult timp în traficul urban. Daca ai multe drumuri de făcut în oraș și în împrejurimi, mai ales în ore de vârf poți scuti chiar și o ora de stat în bara la bara pe zi. Practic consumul redus de carburant, timpul petrecut în trafic, rezolvarea problemei locurilor de parcare și mobilitatea transforma acest triciclu cel puțin într-o variantă de luat în calcul pentru naveta în marile orașe.
NOTA: 4.8 din 5
TOTUL LA SUPERLATIV, ÎN ZILELE CU SOARE!
Sursa: www.Piaggio.com