
Dragostea pentru culori și texturi în mizanscene suprarealiste marca HNK
Hamid Nicola Katrib este arhitect, designer de interior și pictor.
Este un om plin de vitalitate, total dedicat pasiunii sale care devine un mod de viață în sine și o metodă de a comunica. Este intens ca o culoare tare, nerăbdător, mereu în căutare de forme noi de expresie, plin de curaj și lipsit de inhibiții.
Vezi aici cum a descoperit pasiunea pentru pictură.

Arta sa, fie că este o amenajare de interior sau o pictură, este ca un vis suprarealist în care Hamid sondează adâncurile subconștientului cu o poftă de viață și o curiozitate vie, autentică, și scoate la suprafață teme profunde care ne preocupă pe toți, precum evoluția și trecerea într-o nouă etapă, fragilitatea vieții sau preocuparea față de moarte.
Pe toate acestea le traduce în simboluri animaliere sau obiecte decorative pe care le încarcă de sens. Tablourile lui sunt niște naturi moarte flamande, reinterpretate în stilul său oniric-suprarealist, cu o vitalitate pop, trecute printr-un filtru oriental, luxuriant.

Amenajarile lui sunt o punere în scenă, la fel de atent regizată ca un cadru de tablou. El spune că ceea ce îl motivează în căutările sale estetice este să scoată frumusețea la suprafață, cu o atitudine plină de curaj față de propria persoană.

Natura curioasă a lui Hamid față de profunzimea umană se verifică și prin faptul că este un colecționar de povești, prin portretele pe care le-a strâns de-a lungul timpului.
Portofoliul său cuprinde atât spații private, cât și spații comerciale, iar cea mai recentă amenajare este o zonă office pentru farmaciile Evofarm. În mod poate atipic pentru un spațiu de lucru, amenajarea nu este deloc austeră, te imersează automat într-o atmosferă cu un vibe pozitiv, tonic.

Hamid spune că pentru el este importantă prima impresie într-o amenajare. În acest caz, ceea ce surprinde la prima vedere este albastrul cobalt, acest pigment luxuriant cândva, care este recurent în lucrările lui Hamid.
Albastrul domină cromatic și această nouă amenajare, unde devine un detaliu ludic, care unește stilistic zonele cu funcționalități diferite.
Spațiul de aproximativ 200 mp se împarte într-o zonă de primire, unde este și recepția, o zonă de birouri open space pentru 20 de angajați, unite printr-un coridor de-a lungul căruia se află o sală de conferințe și trei birouri directoriale.

Conceptul de la care a pornit această amenajare este grafica logo-ului firmei, care a inspirat un joc geometric în care liniile curbe se întrec cu cele verticale în tridimensionalitatea spațiului.
Culorile și texturile contribuie și ele foarte puternic la crearea unui stil unitar în toate zonele amenajarii și sunt puse cel mai mult în valoare în zonele publice.

Recepția este o explozie voioasă de culoare, cu toate că tonurile sunt reci. Elemente geometrice, cubiste, se regasesc în grafica mochetei și placarea verticală cu riflajele de lemn, în corpul alb, suspendat, cu o suprafață asemănătoare cu riflajul de lemn. Ele se îmbină inedit cu formele circulare ale mobilierului, care se prelungesc una către alta într-o mișcare continuă, sinuoasă de free flowing ca într-un vis suprarealist devenit realitate.
Textura mătăsoasă a canapelei, porozitatea pernelor, moliciunea mochetei te cuprind în aceeași atmosferă a familiarului și a intimității unui vis colorat. Formele circulare din logo-ul afișat la recepție se repetă în toate detaliile: corpul de iluminat, fotoliul rotunjit, front-desk-ul, măsuța decorativă; până și merele așezate în vas devin, în acest context, un șirag decorativ, ludic, de forme sferice.
Nimic nu este întâmplător.


Fluxul sinuos din acest spațiu curge firesc către celelalte zone. Mocheta este un element vizual de continuitate, la fel ca și riflajul orizontal, albastru ultramarin, care traversează coridorul de la un capăt la altul.
Cadrele ușilor care sunt iluminate în galben și albastru reiau modelul mochetei din zona recepției și continuă patternul în alt spațiu în mod unitar.

De-a lungul coridorului se află sala de conferințe, unde Hamid a expus una dintre lucrările sale, concepută special pentru acest spațiu, care integrează bucățile verticale de lemn, asemanatoare riflajului, cu pictura în plan orizontal. Formele circulare se regăsesc din nou, la nivelul corpului de iluminat, al mesei-custom mate, în petele sferice albastru ultramarin de pe comodă și în desenul mochetei.
Aerul este unul elegant, high-class, dar își păstrează, în același timp, dimensiunea ludică, suprarealistă, prin acest corp de mobilier neconvențional, cu sfere abstracte.
Preferința lui Hamid pentru sticlă apare și în acest caz, unde a ales de multe ori suprafețe lucioase, pe care le alternează cu cele mate, uși de sticlă și oglinda în cazul recepției.
Modelul ușilor de sticlă cu liniile mate, verticale, imprimate pe sticlă reia grafica placajelor verticale. Sunt detalii fine, dar acestea devin motive vizuale care păstrează unitatea stilistică a spațiului.




Traversând coridorul, în zona open space regăsim același joc geometric, mult mai subtil, ca să asigure angajaților o atmosferă mai calmă, de concentrare.
Placarea din riflaj de lemn este prezentă și aici și intră într-un joc subtil de forme cu proiecția umbrelor pe podea a storurilor romane de la geamuri. Rotunjimile se întâlnesc în cazul corpurilor de iluminat de pe tavan și al meselor de lucru.

Un alt element de continuitate, de data aceasta, între zonele de lucru, cea a birourilor open space si cea a birourilor directoriale, este forma scaunelor. Forma scaunelor de birou este o replică stilizată a fotoliilor rotunjite din biroul prezidențial monocrom.
Este un element subtil de continuitate stilistică în acest spațiu care altfel contrastează puternic cu celelalte prin faptul că este monocrom și mai sobru. Dar rămâne o zonă primitoare datorită textilelor catifelate și a formelor rotunde: măsuța de cafea, lampa de birou, fotoliile care parcă te cuprind într-o îmbrățișare.
Eleganța și intimitatea sunt date de elementele decorative și de plantele care aduc un plus de viață.

Proiectul de birouri Evofarm integrează propria experiență și măiestrie artistică a studioului HNK în contextul nevoilor clientului, iar rezultatul este unul Oh, Da!